Handelsbetingelser
1. Anvendelse og gyldighed
Disse handelsbetingelser gælder for alle leverancer og samhandelsaftaler mellem HApCare ApS og virksomhedens erhvervskunder. Ved afgivelse af ordre bekræfter kunden at have læst, forstået og accepteret betingelserne.
Eventuelle afvigelser fra disse betingelser skal være aftalt skriftligt og godkendt af HApCare ApS.
2. Kontakt og bestilling
Bestilling sker ikke via webshop, men telefonisk eller skriftligt via e-mail.
Kontaktoplysninger:
HApCare ApS
Jernbæk Alle 44
3200 Helsinge
CVR: 4577 5747
Tlf.: (+45) 4262 2141
E-mail: kontakt@hapcare.dk
Kunden modtager altid en ordrebekræftelse pr. e-mail. Først når denne er modtaget, er aftalen bindende.
3. Priser og mindsteordre
Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) ekskl. moms, medmindre andet er angivet. Priserne er vejledende og kan ændres uden varsel, medmindre der foreligger en skriftlig prisgaranti.
- Mindsteordre er DKK 1.500 ekskl. moms.
- På alle ordrer tillægges fragt, medmindre andet er skriftligt aftalt.
- Der tages forbehold for tastefejl, udsolgte varer og prisændringer.
Rabatter aftales individuelt og vil fremgå af den fremsendte ordrebekræftelse eller faktura.
4. Levering og risiko
Levering sker som udgangspunkt med professionel transportør (f.eks. GLS, PostNord, Danske Fragtmænd eller anden). Leveringstiden er normalt 1–3 hverdage fra ordrebekræftelse.
Fragtpriser afhænger af vægt og volumen og oplyses ved bestilling. Risikoen for varen overgår til kunden ved afsendelse fra vores lager.
HApCare ApS kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser, som skyldes forhold uden for vores kontrol – herunder force majeure, leverandørsvigt eller transportproblemer.
5. Betalingsbetingelser
Medmindre andet er aftalt, gælder følgende betalingsvilkår: – 14 dage netto fra fakturadato. – Faktura fremsendes elektronisk ved afsendelse af varen.
Ved for sen betaling pålægges: – Morarente i henhold til renteloven (2 % pr. påbegyndt måned). – Rykkergebyr på DKK 100 pr. påmindelse.
HApCare ApS forbeholder sig retten til at ændre betalingsbetingelser eller kræve forudbetaling, hvis kundens kreditvurdering ændres negativt.
6. Reklamation og mangler
Kunden skal straks ved modtagelse kontrollere, om leverancen er i overensstemmelse med det bestilte, og om der er synlige skader eller mangler.
Eventuelle fejl eller mangler skal meddeles skriftligt til HApCare ApS senest 5 hverdage efter modtagelsen. Ved reklamation skal kunden angive ordrenummer og beskrive fejlen så præcist som muligt.
HApCare ApS forbeholder sig retten til at udbedre mangler ved ombytning, kreditering eller prisreduktion.
7. Returnering
Returnering af varer kan kun ske efter forudgående skriftlig aftale med HApCare ApS og skal ske senest 14 dage efter levering.
- Varen skal være i original, uåbnet og ubeskadiget emballage.
- Kunden afholder alle omkostninger i forbindelse med returnering.
- Varer med kort holdbarhed eller specialbestillinger tages ikke retur.
Efter modtagelse og godkendelse af returnerede varer vil der ske kreditering fratrukket evt. håndteringsgebyr.
8. Ansvarsbegrænsning
HApCare ApS påtager sig ikke ansvar for indirekte tab såsom driftstab, tabt avance, følgeskader eller lignende.
Erstatningskrav mod HApCare ApS kan aldrig overstige fakturabeløbet for den leverede vare.
9. Ejendomsforbehold
Ejendomsretten til de leverede varer forbliver hos HApCare ApS, indtil hele købesummen inkl. eventuelle renter og gebyrer er betalt.
10. Produktinformation og brug
Alle produkter leveres med den dokumentation og mærkning, som kræves efter gældende lovgivning. HApCare ApS påtager sig intet ansvar for kundens anvendelse af produkterne i strid med anbefalinger eller gældende regler.
Kunden er ansvarlig for korrekt opbevaring og anvendelse af produkterne efter modtagelse.
11. Force majeure
HApCare ApS er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende opfyldelse af aftaler, som skyldes forhold uden for virksomhedens rimelige kontrol. Dette omfatter, men er ikke begrænset til, strejke, lockout, sygdom, pandemier, naturkatastrofer, krig, leverandørsvigt eller myndighedspåbud.
12. Lovvalg og værneting
Enhver tvist mellem kunden og HApCare ApS skal søges løst i mindelighed. Kan dette ikke lade sig gøre, afgøres tvisten efter dansk ret vedSø- & Handelsretten i København som værneting.